|
A vörösbor egyik összetevôje kalóriadús táplálkozás mellett is véd egy sor, korral járó megbetegedéstôl. Javítja a szív állapotát, erôsíti a csontokat, megelôzi a szemen a hályog kialakulását – bizonyítja egy egereken végzett kétéves után-követéses vizsgálat eredménye.
A reszveratrol nevû anyag, mely a polifenolok közé tartozik, a szôlôben, a vörösborban és a gránátalmában található meg nagyobb mennyiségben. Középkorú egereket fogtak kalóriadús étrendre amerikai kutatók, ráadásul az energiabevitel 60 százalékát zsírban kapták a kísérleti állatok. Emellé adagolták az egyik csoportnak kis, a másiknak nagy adagban a reszveratrolt, a kontrollcsoportba sorolt rágcsálók pedig nem kaptak étrendkiegészítôt.
A legtöbb egér nem élt tovább a hatóanyagtól, de sokkal egészségesebbek voltak, mint kortársaik – közölték a Harvard Egyetem kutatói a Cell Metabolism címû szaklapban. Az egerek szív- és érrendszerének állapota javult, vérükben a koleszterin szintje csökkent, és úgy tûnik, a szívben lévô gyulladást is mérsékelte – közölte Rafael de Cabo, az Egyesült Államok Nemzeti Öregedéskutató Intézetének munkatársa. A kísérleti állatok csontjai is erôsödtek, ritkábban alakult ki hályog a szemükön, egyensúlyérzékelésük és motoros koordinációjuk is javult a kutatók szerint.
A reszveratrolt kapott rágcsálóknak aktív volt a SIRT1 elnevezésû génje, hasonlóan az alacsony kalóriabevitelen tartott, koplaltatott egerekhez. Errôl a génrôl korábban azt mutatták ki, hogy néhány állatfaj esetében az élettartam meghosszabbodásával van összefüggésben.
Más kutatások is igazolták már a reszveratrol elônyös hatásait. Az Ulmi Egyetem munkatársai emberi zsír-ôssejteket vizsgálva azt találták, hogy a reszveratrol megakadályozza az elôsejtek növekedését és felnôtté érését, valamint a zsír raktározódását.
Csatlakozom a SZEFHE-hez
Többet akarok tudni Csatlakozom Támogatom
|