A+ | A- | Reset

Feliratkozás Hirlevél

Szép hirek egy jó világért






Boldog névnapot

Ma 2008. 11. 20, csütörtök, Jolán napja van.
Holnap Olivér napja lesz.





Lost Password?
No account yet? Register

Légy szerkesztőnk

Tanúja voltál egy eseménynek ?

Lefényképezted a telefonoddal?

Lefilmezted?

Küldd el nekünk!

A hírt, fényképet, videóklippet.

Hír

Kép-Videó

Alkossuk meg Együtt! Egymásért!

Mi magunk!

A GóbéTV-t!

Minden hónapban a legjobbra értékelt hír beküldője

 egy hétvégét  nyer két személyre a nyárádszeredai lovastanyán

Pár szem dió véd a szívroham ellen PDF Print E-mail
  • Currently 0.0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Rating: 0.0/5 ( votes cast)

User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Administrator   
Az alfa-linolénsavat tartalmazó olajok, növények, mint például a dió, csökkentik a vérnyomást és a szívinfarktus kockázatát - közölték a tudományos folyóiratok egy japán és egy amerikai vizsgálat egybevágó eredményeit.

Japánban a Shiga Egyetem kutatói csaknem ötezer, önként jelentkező felnőttet vizsgáltak. A hatalmas tanulmányban nemcsak japán, hanem amerikai, angol és kínai személyek is részletesen beszámoltak táplálkozásukról, és a kutatók nyolc alkalommal mérték az alanyok vérnyomását.

A munkacsoport az adatok értékelése során figyelembe vette a vizsgált személyek életkorát, életmódját is, például azt, hogy dohányoztak-e, vagy volt-e súlytöbbletük. Amikor több ilyen szempontot is beszámítottak, kiderült, hogy azok, akik táplálkozásukkal - olajtartalmú salátaöntetek, olajos magvak - sok alfa-linolénsavat fogyasztottak, alacsonyabb vérnyomással éltek, mint azok, akik kevesebbet ettek ebből a tápanyagból.

Az alfa-linolénsav az egyik fontos, többszörösen telítetlen zsírsav és azt már korábban is kimutatták, hogy ha valaki csak olyan ételeket eszik, melyek keveset tartalmaznak ebből a zsírsavból, nagyobb esélye van az életveszélyes szívritmuszavarok megjelenésére, mint annak, aki bőségesen fogyaszt növényi olajokat, szóját, lenolajat vagy diót.

A másik vizsgálatot Hannia Campos vezette, aki az amerikai Harvard Egyetem munkatársa, de a vizsgálat színhelye Costa Rica volt. Csaknem kétezer olyan helyi lakost gyűjtöttek össze, akiknek volt szívrohama és ezeknek a táplálkozási adatait azokéval hasonlították össze, akik hasonló korúak volt, de nem volt infarktusuk. Ez a munkacsoport is figyelembe vette a vizsgált személyek dohányzási szokásait, testsúlyát, vérnyomását és minden egyéb kockázati tényezőjét és csak azokkal a különbségekkel foglalkozott, melyek az alfa-linolénsav fogyasztásban, a vizsgálati alanyok zsírszövetének összetételében voltak.

Egyértelműen bizonyítani lehetett, hogy akiknek az étrendje gazdag volt alfa-linolénsavat tartalmazó ennivalókban, azok ritkábban kaptak szívinfarktust, mint azok, akik mást fogyasztottak.

Az alfa-linolénsav szívvédő hatásához meglepően kevés ilyen ételre volt szükség: elég volt naponta két teáskanálnyi szója- vagy repceolaj, fél kávéskanálnyi lenmagolaj, vagy három-öt szem dió.

InfoRádió / MTI

Váljon a SZEFHE tagjává

Többet akarok tudni Csatlakozom Támogatom


Lepje meg szerettét egy ajándékutalvánnyal

Támogasson bennünk egy jobb, igazabb világ építésében



 
< Prev   Next >

Támogatás

logo 
Támogassa kezdeményezéseink 

 
Havonta
Lejár
12/01/2008 

 
Kapott támogatás  €0.00 
Jelenlegi célösszegünk  €300.00 
Maradt  €300.00 
 
Százalékban teljesítve 
0% 
 
Utolsó támogatóink 
Name  Dátum  Összeg   



Legbőkezűbb támogatóink 
Name  Utolsó adomány   


Make donations with PayPal!


 

Szép Versenyeink

Az Ön véleménye

On-line petíciók

Több mint 2000 levelet küldtünk

a kürtőskalács védelmében

Köszönjük mindenkinek

Itt lehet aláírni a petíciókat-Létrehozni újakat

GobeShop

A lélekből jövő ajándékok boltja

TeszVesz

Zöld Tárhely

GobeHost Tárhely baráti áron Barátoknak
joomla templates by dezinedepot

Mobile Phones | Free Ringtones | Cheap Loan | Anime Episodes | Satellite TV for PC
© 2008 Határtalan Szépség Minden ami szép
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

GobeTopErd?yi Top 10 - web statisztika, l?ogatotts? m??

Sitemap Generator

| Székelyföldi Hírek-Szeklerland News | Kultúra-Népművészet-Szekler culture | Székelyföldi Szórakozáskalauz-Szekler restaurant and fun guide |

Öko közösség-Eco community |

| Életmód-Versenyek-Beauty contests | Gobe Blogmotor-Szekler blogs | Lófő iskola-Alternative e-learningschool |

| Székely Enciklopédia-Szekler encyclopedia | Múzeum-Szekler Museum | Vásárlás Ajándékokok | GobeMall Székelyföldi szállásfoglalás-Transylvania-Szeklerland booking |

| Fórum-Forum  | GobeDigg | GobeGoldKlub | Új Székelyföld-GobeVirtual Genealógia-Szekler genealogy |

| GóbéRádió-Szekler Radio |

Copyright 2004-2008 Ecocommunity Transylvania Gobemedia

Design by Gobemedia