|
Az, amit jó anyánk már oly sokszor próbált belénk sulykolni, hogy együk meg a zöldséget, lehet, hogy az életüket fogja megmenteni. Pedig sokunk mennyit idegeskedett azon, ha például a gyros háromnegyede csak zöldségből áll, vagy ha nem lehetett úgy megenni a húsvéti menüt, hogy ne kellett volna hozzá savanyúságot enni. Ám egy új kutatási eredmény alapján, akár ha csak egy kicsit több gyümölcsöt vagy zöldséget fogyasztanánk egy nap, az már csökkentené a fej-, illetve a nyaktáji rák kialakulásának veszélyét. Az említett kutatást félmillió amerikai nyugdíjas segítségével végezték el. Több más vizsgálat szerint az étkezési szokások nagy szerepet játszanak a rák kialakulásában. A legtöbb mai tudós azon a véleményen van, hogy a rákos megbetegedések kétharmada a rossz életvezetési szokásokból származik, mint például a dohányzás, az étkezés és a testmozgás hiánya. A dohány és az alkohol fogyasztása különösen növeli a fej- és nyaktáji rák veszélyét, hiszen egyszerre hat a szájra, az orra, a homlok- és orrmellék üregekre és a torokra is. A Fred Hutchinson Rákkutató Központ kutatói 50 éves és ennél idősebb személyeket kérdeztek meg az étkezési szokásaikról, majd öt éven keresztül kísérték őket figyelemmel, hogy kialakul-e náluk fej- illetve nyaktáji rák, melyek a hatodik helyet foglalják el a rák miatti elhalálozási listán. A kutatások során azt vizsgálták, hogy a naponkénti táplálékbevitel ezer kalóriájára hány egységnyi gyümölcs vagy zöldség fogyasztás jut. Azt tapasztalták, hogy a hat egységnyi eredmény akár 29 százalékkal csökkenti a fent említett rákfajtákat, a másfél egységnyihez képest. (Egy átlagos felnőtt kb. kétezer kalóriát fogyaszt el naponta.) Az NCI egyik tagja, Neal Freedman szerint a megszokottnál naponta akár csak egyetlen egységgel többszöri gyümölcs vagy zöldség fogyasztás már 6 százalékkal csökkenti a rákveszélyt. Egy másik vizsgálat során kiderült, hogy az olyan fajta étrend, amely során sok flavanolhoz jut a szervezet, a hasnyálmirigyrák veszélye lecsökkenti, különösen a dohányzók esetében. Ezt a vizsgálatot száznyolcvanháromezer kaliforniai és Hawaii-i emberen végezték el. A flavanol gyakori a növényi alapú ételekben is, de a legmagasabb koncentrációját a hagymában, az almában, bogyófélékben, a kelkáposztában és a brokkoliban találhatjuk. Ez a vizsgálat kimutatta azt is, hogy a legtöbb flavanolt fogyasztó emberben 23 százalékkal csökkent a hasnyálmirigyrák kifejlődésének eshetősége, mint annak az embernek az esetében, aki a legkevesebb flavanolt jutatta el a szervezetébe étkezése során. Hetek.hu Ki volt minden idők leghíresebb asszonya-Nagyasszonyunk? Tégy javaslatot Szerkeszd a Székely Enciklópédiát GóbéWiki- A Mi enciklopédiánk Hírdesse szálláshelyét az Erdélyi öko közösség honlapján Iratkozzon fel a Kakukk Marci Hírügynökség híreire GóbéShop a legszebb székely népművészeti ajándékok Ki lesz a legszebb székely nő? Online szépségverseny Nevezz be! GóbéMall Nyisson Ön is online üzletet GóbéTár A legolcsóbb tárhely 32 Euró 2 Giga EGY ÉVRE GobeVirtual-Az Új honfoglalás-Szerepjáték komolyan Új!!! Tölts fel videót-Teszteljük a GobeTube-ot
|