|
Napi három vagy több csésze tea nemhogy dehidratálná a szervezetet, de kedvezőbb egészségügyi hatásai vannak, mint ugyanennyi víznek. A European Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent kutatási eredmények azt igazolják, hogy a rendszeres, bőséges teafogyasztás megvédhet a szívbetegségek és bizonyos típusú rákos megbetegedések kialakulása ellen. A brit tudósok által jegyzett tanulmány a tea flavonoid-összetevőit nevezte meg, mint e kedvező hatások kiváltó okát. A polifenolos antioxidánsok többfajta ételben és növényben is megtalálhatók, nemcsak a tealevelekben. A Kings College London kutatócsoportja Dr Carrie Ruxton vezetésével egyértelmű bizonyítékot talált arra, hogy 3-4 csésze tea elfogyasztása rendkívül lecsökkenti a szívinfarktus kockázatát, továbbá erősíti a fogakat és a csontokat. A kutató szerint az csak városi legenda, hogy a koffeint tartalmazó italok, a tea és a kávé dehidratálja a szervezetet: egyes kutatások szerint nagy mennyiségben valamennyire igen, de egy csésze igen erősre főzött tea csak jó hatással van a fogyasztóra. A kutatók nem találtak bizonyítékot arra, hogy a teafogyasztás bármiféle módon is káros lenne az egészségre. Ám vérszegények esetében javallott, hogy a teát ne étkezési időben fogyasszák, mert a tea hatóanyagai meggátolhatják az élelmiszerekben lévő vas felszívódását. (bbc) Ki-volt-minden-idők-leghíresebb-asszonya-Nagyasszonyunk?-Tégy-javaslatot- Szerkeszd-a-Székely-Enciklópédiát-GóbéWiki--A-Mi-enciklopédiánk- Hírdesse-szálláshelyét-az-Erdélyi-öko-közösség-honlapján-On-line-szállásfoglalás Iratkozzon-fel-a-Kakukk-Marci-Hírügynökség-híreire- GóbéShop-a-legszebb-székely-népművészeti-ajándékok Ki-lesz-a-legszebb-székely-nő?-Online-szépségverseny-Nevezz-be!-Indul-az-összmagyar-szépségverseny GóbéMall-Nyisson-Ön-is-online-üzletet- GóbéTár-A-legolcsóbb-tárhely-Romániában-32-Euró-2-Giga-EGY-ÉVRE GobeVirtual-Az-Új-honfoglalás-Szerepjáték-komolyan Új!!!-Tölts-fel-videót-Teszteljük-a-GobeTube-ot
|