|
A gyakran dicsőített étrend-kiegészítőknek adott esetben káros hatásaik
is lehetnek. A koppenhágai egyetemi klinika tudósai számos tanulmány
kiértékelése után megállapították, hogy az A és E-vitamin-, valamint a
bétakarotin-tabletták szedése megrövidíthetik a várható élettartamot.
Egy
úgynevezett metavizsgálatban Goran Bjelakovic és kollégái 47 tanulmány
közel kétszázezer esetének összehasonlításából azt állapították meg,
hogy az A- és E-vitamin, valamint a béta-karotin táplálékkiegészítők
formájában történő szedése egyenként 16,4 és 7%-al növelik a
halandóságot. A kutatók adatai szerint a C-vitamin fogyasztása sem
negatív, sem pozitív hatásokat nem idéz elő, alacsonyabb halálozási
kockázatot pedig csak a szelén esetében tudtak kimutatni.
A végkövetkeztetések ellentmondnak más kutatások eredményeinek, amelyek
az említett készítmények egészséges mivoltát hangsúlyozzák – írják az
orvosok. Ha figyelembe vesszük, hogy Európában a felnőttek 10-20%-a szed
vitaminokat és étrend-kiegészítőket, akkor ennek a fent említett ténynek
jelentős lehet az egészségügyre gyakorolt hatása. A tudósok szerint a
káros hatásoknak különböző magyarázatai lehetnek: az étrend-kiegészítők
bevételével a testben lévő szabad gyökök csökkenése negatív hatással
lehet a természetes védekezőrendszerre.
(FH)
Ki volt
minden idők leghíresebb asszonya-Nagyasszonyunk? Tégy javaslatot
Szerkeszd a Székely Enciklópédiát
GóbéWiki- A Mi enciklopédiánk
Hírdesse szálláshelyét az
Erdélyi öko
közösség honlapján
On-line szállásfoglalás
Iratkozzon fel a
Kakukk Marci Hírügynökség
híreire
GóbéShop a
legszebb székely népművészeti ajándékok
Ki lesz
a legszebb székely nő? Online szépségverseny Nevezz be! Indul az
összmagyar szépségverseny
GóbéMall
Nyisson Ön is
online üzletet
GóbéTár A
legolcsóbb tárhely Romániában 32 Euró 2 Giga EGY ÉVRE
GobeVirtual-Az
Új honfoglalás-Szerepjáték
komolyan
Új!!!
Tölts fel videót-Teszteljük a
GobeTube-ot
|