|
A hiedelem szerint befolyásolhatja a születendő gyermek
nemét, hogy mit eszik az édesanyja, a tudósok szerint
pedig elképzelhető, hogy ez valóban így van.

Ha az anya sok vörös húst és sós
rágcsálnivalót fogyaszt, nagyobb az esélye, hogy fia
születik, míg, ha édességet, csokoládét eszik,
valószínűbb, hogy lányt hoz a világra - tartja a
hiedelem.
A tudomány pedig kiderítette, hogy ez nem teljes
sületlenség, lehet ugyanis kapcsolat az anya étrendje és
a születendő gyermek nemének kialakulása közt.
Egy kísérlet kimutatta, hogy azok az egerek, amelyeknek
alacsony a vércukorszintjük - ami mutatója a cukorban
gazdag táplálkozásnak - több nőstény utódot hoznak a
világra.
A dél-afrikai Pretoria Egyetem kutatói húsz nőstény
egérnek egyfajta szteroidot, dexametazont adtak, amely
alacsonyan tartotta a vércukorszintjüket, majd világra
hozott hím és nőstény utódaik számát összehasonlították
olyan egerek kicsinyeiével, amelyeket a szokott módon
etettek.
Kiderült, hogy az átlagos étrendű egerek utódainak 53
százaléka volt hím, míg a szteroiddal kezelt állatok
kicsinyei között ez az arány 41 százalékra csökkent.
Az eredmény tehát azt mutatta, hogy - legalábbis az
egereknél - a több cukrot fogyasztók több nőstény utódot
ellettek.
A kutatók szerint ez az emberekre is igaz lehet.
Ugyanakkor Elissa Cameron, a kutatás vezetője közölte:
egyelőre nem értik, hogyan befolyásolja a vércukorszint
az utódok nemét.
A születendő utód nemét az határozza meg, hogy a
petesejtet megtermékenyítő spermium milyen kromoszómát
hordoz: ha X-et, a kicsi lány, ha Y-t, fiú lesz.
Az eddig is ismert volt, hogy a férfiaknál az
elfogyasztott étel befolyásolja, hogy milyen arányban
termelődnek szervezetükben az X vagy Y kromoszómát
hordozó hímivarsejtek.
Az új kutatás azt sugallja: lehetséges, hogy a nők által
elfogyasztott táplálék hatással van a méhbeli
környezetre, vagyis arra, hogy a szerv mely kromoszómát
hordozó spermiumoknak "kedvez".
Amennyiben ez igaz, az étrend befolyásolhatja a nők és
férfiak számát a teljes emberi populációban. A kutatás
eredménye segíthet megérteni azt is, hogyan "választják
meg" születendő utóduk nemét az állatok.
Erről a fórumon
Nem tetszik a média? Légy
te a média! Lépj be a média kommandónkba!
Ha
valaki tanúja volt érdekes, közérdekű vagy szép eseménynek és úgy ítéled meg,
hogy ez több embert érdekelhet, akkor küldje el kérjük
töltsd fel a youtube-on a SZEFHE
Média Kommandó csoportjához
Markodban a hatalom Egy
telefonnal, most fényképet készíthetsz, hangot vehetsz fel, filmezhetsz, de ha
kedvet érzel akár meg is írhatod véleményed. Regisztrálj és a felhasználó
menüben kattints a hír beküldésére.
GobeVirtual-Az
Új honfoglalás-Szerepjáték
komolyan Próbáljuk ki
közösen, hogy működne a rendtartó székely társadalom napjainkban Új!!!
Tölts fel videót-Teszteljük a
GobeTube-ot
|